Nowa usługa pakietu G Suite – Hangouts Chat

logo-hangouts-chat

Do rodziny usług pakietu G Suite dołącza kolejna usługa – Hangouts Chat. Jest to kolejna podstawowa usługa pakietu, która ma zastąpić obecny czat i pomóc zapewnić współpracę na najwyższym poziomie.

Usługa Hangouts Chat uruchomiona zostanie domyślnie, chyba, że każde nowe ustawienie musi być w pierwszej kolejności skonfigurowane przez Administratora. By rozpocząć korzystanie z Hangouts Chat w internecie, przejdź do https://chat.google.com. Aby pobrać aplikację na komputer z systemem Windows, Mac OS lub urządzenie mobilne, wejdź na https://get.google.com/chat.

Dodatkowe uwagi:

  • Jeśli historia czatów jest wyłączone, należy włączyć usługę w panelu administracyjnym. Dzieje się tak, ponieważ rozmowy prowadzone w pokojach zawsze pozostają zapisane.
  • Jeśli zarówno klasyczne Hangouts i nowe Hangouts Chat są uruchomione dla jednostek organizacyjnych, ustawienie dotyczące historii czatu w usłudze klasycznej Hangouts ma zastosowanie w konwersacjach prowadzonych nawet połowicznie (przez drugą stronę) z wykorzystaniem nowej usługi Hangouts Chat. W przypadku, kiedy w jednostkach organizacyjnych są różne ustawienia historii czatu, nie jest możliwe stworzenie pokoju/konwersacji. Więcej.
  • Jeśli Twoja domena jest w programie Early Adopter w Hangouts Chat, Twoje ustawienia zostaną zachowane. Te ustawienia będą dostępne w Apps > G Suite > Hangouts Chat w konsoli administracyjnej.

Hangouts Chat  jest zgodny z klasyczną usługą Hangouts, dzięki czemu nie przegapisz żadnej wiadomości od osób ze swojej organizacji. Wszystkie wiadomości bezpośrednie typu jeden-do-jednego będą domyślnie przekazywane między Hangouts Chat, a klasyczną usługą Hangouts.

Dodatkowo, jeśli potrzebna jest pomoc w zakresie Hangouts Chat i usługi Vault, warto zapoznać się tym artykułem.

Jeśli masz inne pytania odwiedź stronę startową usługi Hangouts Chat. Możesz również zapoznać się z Centrum pomocy odnośnie Hangouts Chat.