Wg informacji opublikowanych przez Business Insider UK, firma POPSugar porzuciła w 2013 roku rozwiązanie Microsoftu i przesadziła niemal 500 osobowy zespół na Google Apps. Podstawową przyczyną była potrzeba jednoczesnej edycji dokumentów niezbędnych do zarządzania ujęciami filmowymi i planami produkcyjnymi.
Jak zauważa Bjorn Pave, Dyrektor IT w firmie POPSugar, jedynym działem, który oparł się migracji jest dział finansów, który nadal korzysta z Exceli. Są jednak w znaczącej mniejszości. Co warte podkreślenia, przed migracją do Google Apps, firma przeprowadziła porównanie obu pakietów – Google Apps for Work i Microsoft Office 365 i podjęła świadomą decyzję. Od decyzji POPSugar minęło trochę czasu, ale niestety rozwiązanie Microsoftu w najnowszej edycji 2016 nadal cierpi na choroby wieku dziecięcego.
Więcej szczegółów znajdziecie Państwo bezpośrednio w artykule na stronach Business Insider, ale warto zauważyć opinię Bjorna – wg niego, firma może spokojnie nie korzystać z Microsoft Office, jeżeli tylko tego chce – narzędzia Google są zupełnie wystarczające do codziennej pracy. A przy okazji, przesiadka na Google Apps for Work pozwoliła na obniżkę kosztów operacyjnych – zarówno w zakresie licencji, jak i kosztów bieżących.