Zespół odpowiedzialny za Google Data Studio ostatnio bardzo ciężko pracował, by wprowadzić kolejne funkcje. Wprowadzone zostały bardziej przejrzyste tabele, kolorowanie liczb i inne sposoby wizualizacji danych. Poniżej wyróżnione zostały najważniejsze zmiany:
Czy potrzebujesz zawężenia dużego zbioru danych? Tabele przestawne pobierają wiersze ze standardowej tabeli i transformują je, aby stały się kolumnami. Pozwala to na reorganizację metryk i wymiarów oraz grupowanie i zestawianie danych w sposób, w jaki nie zapewnia tego standardowa tabela. Tabele przestawne pomagają również analizować relacje między punktami danych, które w innym przypadku byłyby trudne do wykrycia.
Więcej o tabelach przestawnych (Arkusze mogą teraz sugerować tabele przestawne)
Skoordynowane kolorowanie wiąże kolory z określonymi danymi, co ułatwia porównywanie danych i wymiarów na różnych wizualizacjach. Po utworzeniu nowej wizualizacji Data Studio automatycznie łączy kolory z danymi, dzięki czemu pary kolorów i danych pozostają spójne ze wszystkimi filtrami i wersjami. Skoordynowane kolory są automatycznie włączane dla wszystkich nowych raportów. Funkcjonalność ta może zostać dodana do starych raportów ręcznie.
Więcej o skoordynowanym kolorowaniu
Na zrzucie ekranu powyżej, zarówno tabela jak i wykres prezentują przykładowe dane z Google Analytics (pomarańczowa ramka); wykres geograficzny przedstawia inne dane.
Google Analytics często pobiera próbki danych, aby zapewnić dokładne raportowanie w odpowiednim czasie. W raportach Data Studio znajduje się teraz prosty wskaźnik Próbek Google Analytics, dzięki któremu można wyświetlić dowolny komponent zawierający dane z przygotowanej próbki danych Google Analytics.
Edycja pól raportów: Data Studio dodało ostatnio nowe funkcje, które ułatwiają tworzenie i edytowanie potrzebnych wizualizacji bez przechodzenia do źródła danych. Nowe opcje pozwalają na:
Wyświetlanie obrazów w tabelach: nowa funkcja Obraz jest sposobem na wyświetlanie miniatur obrazów w tabelach – na przykład pozwala na dodawanie miniatur filmów YouTube lub obrazów produktów do raportów.
Kontrola danych pozwala każdemu zespołowi wybrać konta, które są dla nich istotne.
Aktualizacja kontroli danych: Kontrola danych pozwala każdemu użytkownikowi wprowadzić własne dane do istniejących raportów Data Studio. Oznacza to, że każdy użytkownik może wybrać z listy własnych kont, aby wypełnić wizualizacje – nie ma więc potrzeby tworzenia nowych raportów dla każdego konta i użytkownika oddzielnie. Dzięki temu możliwe jest skalowanie „szablonów” raportów wśród wielu użytkowników z różnymi dostępami do kont, co jest ważnym dodatkiem w przypadku agencji lub firm z oddziałami. Teraz Data Control obsługuje zestawy danych Atrybucja 360 (Atrybucja TV) i DFP (DoubleClick for Publishers).
To najważniejsze z wprowadzonych zmian w Google Data Studio. Warto również zaznaczyć, że choć nie jest to obecnie oficjalna usługa G Suite, Google Data Studio jest obecnie bezpłatne.
Jeżeli Twoja firma jest zainteresowana wykorzystaniem Data Studio w codziennej pracy, zapraszamy do kontaktu – pomożemy Wam stworzyć raporty oparte na Waszych danych.
Zapraszamy wszystkich użytkowników Google na godzinny webinar. W tej sesji dowiedzą się Państwo więcej o…
Warszawskie centra danych Google otwierają ogromne możliwości na zbudowanie cyfrowego motoru napędowego dla rozwoju Polski.…
Google Workspace Frontline to najnowszy pakiet rodziny Google Workspace, stworzony specjalnie z myślą o pracownikach…
Obejrzyj transmisję z webinaru z 18 marca! Kliknij tutaj. Google oraz GoCloud zapraszają na spotkanie online, podczas którego…
W ostatnim czasie, Państwo jako nasi klienci zaczęliście otrzymywać informację o powstaniu spółki Google Cloud…
W celu umożliwienia większej kontroli nad danymi oraz ułatwić zachowanie zgodności z przepisami, 7 grudnia 2020 roku Google…