Podczas ostatniej debaty kandydatów w wyborach prezydenckich, Hillary Clinton i Donald Trump prowadzili zmasowaną wymianę uwag pod adresem konkurenta, a także podawali szereg danych, które wymagały sprawdzenia, przed ich publikacją w mediach jako rzeczywiste fakty.
Wiele organizacji i redakcji prowadziło na żywo relację z debaty, ale działania agencji NPR zasługują na szczególną uwagę, ze względu na sposób publikacji informacji z wykorzystaniem usługi Google Docs.
Weryfikacja faktów jest jednym z najciekawszych elementów transmisji z debat publicznych w USA, stąd szybka publikacja treści na stornie internetowej jest niezmiernie istotna dla przyciągnięcia i utrzymania zainteresowania odwiedzających.
W celu jak najszybszej publikacji relacji z debaty, NPR wykorzystała następujący proces publikacji:
Podczas procesu produkcji relacji, łącznie prawie 50 osób miało dostęp do edycji dokumentu w Google Doc – dodawało adnotacje, modyfikowało zapisy i publikowało zmiany.
Gotowe relacje były publikowane na stronie NPR: http://www.npr.org/2016/09/27/495576599/fact-check-first-presidential-debate i wg informacji podanych przez rzecznika prasowego agencji, wykorzystane przez 90 stacji członkowskich agencji.
Wg informacji uzyskanych od Davida Eadsa z zespołu NPR Visuals Team, NPR posiadało już duże doświadczenie z wykorzystaniem Google Docs do zespołowej aktualizacji publikowanych informacji, ale po raz pierwszy zdecydowało się wykorzystać ten mechanizm we współpracy z zewnętrznym źródłem treści w postaci automatycznej transkrypcji wypowiedzi uczestników debaty. Jak powiedziała Amita Kelly, edytor w agencji NPR, był to pierwszy przypadek wykorzystania technologii Google na taką skalę w NPR.
Podczas debaty, witryna NPR.org miała prawie 7,5 miliona odsłon i 6 milionów użytkowników. 22 procent z nich śledziło debatę do samego jej końca. Co ciekawe, 70% ruchu generowanego na stronie wydarzenia pochodziło z urządzeń mobilnych.
Widać więc, że technologia Google sprawdza się w wielu zastosowaniach, czasami także mniej oczywistych, ale wymagających pracy wielu osób jednocześnie i dużej liczby odbiorców.
Artykuł źródłowy ukazał się na stronie Fundacji Niemana, której misją jest promocja i podnoszenie standardów dziennikarstwa.
Jeżeli chcecie się Państwo podzielić swoimi doświadczeniami z wykorzystania technologii Google, prosimy o kontakt – z przyjemnością opublikujemy taki opis przypadku.
Zapraszamy wszystkich użytkowników Google na godzinny webinar. W tej sesji dowiedzą się Państwo więcej o…
Warszawskie centra danych Google otwierają ogromne możliwości na zbudowanie cyfrowego motoru napędowego dla rozwoju Polski.…
Google Workspace Frontline to najnowszy pakiet rodziny Google Workspace, stworzony specjalnie z myślą o pracownikach…
Obejrzyj transmisję z webinaru z 18 marca! Kliknij tutaj. Google oraz GoCloud zapraszają na spotkanie online, podczas którego…
W ostatnim czasie, Państwo jako nasi klienci zaczęliście otrzymywać informację o powstaniu spółki Google Cloud…
W celu umożliwienia większej kontroli nad danymi oraz ułatwić zachowanie zgodności z przepisami, 7 grudnia 2020 roku Google…