Google wprowadziło niedawno nową, bardzo użytweczną funkcję wypisywania się z listy subskrybcyjnej bezpośrednio z poziomu Google Mail (GMail).
Niejednokrotnie zdaża się, że zapisujemy się na listę subskrybcyjną jakiejś marki lub firmy. Po jakimś czasie, maile przychodzące na nasz adres zaczynają nas denerwowac lub stają się niepotrzebne. Część z nadawców stara się ukryć przed czytelnikami możliwość wypisania się z listy, choć dobre praktyki mailingów masowych jednoznacznie precyzują, że informacja o sposobie wypisania się z listy dystrybucyjnej jest obowiązkowym elementem każdej wiadomości masowej (np. wiadomości przesyłane za pośrednictwem usługi Google Groups, przy odpowiedniej konfiguracji, automatycznie dołączają taką informację). Wtedy z pomocą przychodzi nowa funkcja poczty GMail.
Aplikacja jest w stanie automatycznie odnaleźć link do wypisania się z listy i jeżeli klikniemy na przycisk Zgłoś spam, pojawi się nowe okienko, w którym odnajdziemy link, umozliwiający szybko i wygodnie wypisać się z niepotrzebnej więcej listy dystybucyjnej.
Oczywiście po wypisaniu się z listy, nadal możemy kliknąć Zgłoś spam, jeżeli wiadomość była przez nas niezamówiona. Funkcja Zgłoś spam działa na zasadach crowdsourcingu – jeżeli wystarczjąco dużo osób kliknie Zgłoś spam w odneisieniu do nadawcy lub konkretnego maila, Google utworzy odpowiednią regułę w swoim filtrze antyspamowym i automatycznie zacznie klasyfikować wiadomości od tych nadawców jako spam w przyszłości. Należy pamiętać, że reguły nie tworzą się natychmiast. Jeżeli jakaś wiadomość oznaczyliśmy przez pomyłkę jako spam, możemy to oznaczenie wycofać lub odnaleźć oznaczoną wiadomość w naszym folderze Spam w GMail i wybrać opcję To nie jest spam.