covid-19

Wsparcie dla szkół i organizacji w okresie walki z koronawirusem (chorobą COVID-19)

AKTUALIZACJA: Specjalnie dla szkół uruchomiliśmy nasz poradnik krok-po-korku, jak zarejestrować i rozpocząć korzystanie z darmowej platformy G Suite dla Szkół i Uczelni. Prosimy o podawanie zaprzyjaźnionym szkołom linka: gocloud.pl/edu. Zapraszamy Państwa na tą stronę.

W związku z panującym zagrożeniem epidemiologicznym i chorobą COVID-19, która doprowadziła do konieczności pracy i nauki zdalnej, zdecydowaliśmy się przygotować krótki poradnik dla firm i szkół, które chcą przejść na pracę zdalną.

Na wstępie podsumujemy, co daje nam wykorzystanie płatnej wersji G Suite w wersji Basic lub Business dla firm i organizacji komercyjnych oraz G Suite dla Edukacji dla szkół i uczelni.

G Suite Edycja Basic

Pozwala na zdalny dostęp do:

  • poczty elektronicznej,
  • prowadzenie indywidualnych i wspólnych kalendarzy,
  • gromadzenie i udostępnianie w sposób bezpieczny dokumentów i innych plików,
  • jednoczesną pracę nad dokumentami (tworzenie i weryfikację ofert, kalkulacji i budżetów, a także prezentacji).

Ponadto umożliwia prowadzenie wideokonferencji (do 250 osób) z jej nagrywaniem (do 1 lipca dzięki decyzji Google), a także wdzwanianie się na tą wideokonferencję z telefonów (część audio) z wykorzystaniem numerów lokalnych w wielu krajach (w tym w Polsce).

Wbudowany pakiet biurowy pozwala na wspólną (do 50 osób jednocześnie) edycję każdego dokumentu w czasie rzeczywistym, a po zakończeniu tej edycji, przesłanie tego dokumentu do partnerów biznesowych w jednym z formatów obsługiwanych przez pakiet Microsoft Office. Każdy użytkownik otrzymuje 30GB miejsca na pocztę i pliki, a pliki w formatach Google nie zajmują miejsca w ramach tego limitu. Miejsce można dodatkowo rozszerzać dla wybranego konta.

Specjalizujemy się w obsłudze firm i organizacji chcących błyskawicznie uruchomić narzędzia do pracy zdalnej. Zapraszamy do kontaktu.

G Suite Edycja Business

Edycja Business oferuje przede wszystkim nielimitowaną przestrzeń na poczcie i dysku (pojedynczy plik do 5TB), już od 5 kont w organizacji (przy 1-4 kont, każde otrzymuje 1TB przestrzeni). Ponadto, edycja ta oferuje zintegrowaną wyszukiwarkę treści w pozostałych usługach (taki mini-Google), bezpieczną archiwizację danych z poczty, dysku i czatów oraz grup dyskusyjnych w postaci usługi Google Vault. Najważniejszą jednak cechą edycji Business jest mechanizm dysków współdzielonych, który zastępuje dyski sieciowe udostępniane na lokalnych serwerach w organizacji. Pozwala to natychmiast przenieść pracę do chmury, czyli umożliwić pracownikom pracę zdalną na zasobach firmy.

Informacja dot. czasowego rozszerzenia usługi Google Hangouts Meet w ramach warki z koronawirusem/chorobą COVID-19

Prowadzimy szkolenia z podstaw oraz pełnego wykorzystania narzędzi wchodzących w skład pakietu. Zapraszamy do kontaktu.

G Suite dla Szkół i Uczelni

Edycja edukacyjna pakietu Google jest dostępna dla wszystkich szkół za darmo. Wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny pod adresem: bit.do/gsuiterejestracja

W ramach pakietu szkoły otrzymują bezpłatne narzędzia analogiczne do wymienionych powyżej edycji płatnych, do wykorzystania dla nieograniczonej liczby kont pracowniczych i uczniowskich. Do Państwa dyspozycji są wszystkie wymienione powyżej moduły, a więc poczta elektroniczna, kalendarze, dysk, pakiet biurowy, czaty i wideokonferencje, dodatkowo wzbogacone o dedykowaną dla edukacji usługę Classroom, która pozwala na prowadzenie zajęć, zadawanie i ocenianie zleconych prac indywidualnych i grupowych, czy wypracowań. Wszystko w języku polskim, zarządzane centralnie z jednej, prostej konsoli administracyjnej.

Pomagamy szkołom w rozpoczęciu pracy z pakietem G Suite (prosimy o kontakt), zapraszamy na dedykowaną temu zagadnieniu stronę krok-po-kroku.