Bonduelle, rodzinna firma założona w 1853 roku, posiada 57 zakładów przemysłowych w 18 krajach. Grupa jest światowym liderem w produkcji gotowych warzyw dystrybuowanych w 100 krajach. Zakłady przetwórcze zaopatrywane są przez 3 500 plantatorów, uprawiających ponad 115 000 hektarów ziemi. Firma osiąga 1, 7 mld € przychodu i zatrudnia z 8 970 pracowników, z czego 3 500 pracuje na co dzień z komputerami i systemami informatycznymi.
Bonduelle uruchomił platformę Google, aby wesprzeć i rozwinąć “ducha współpracy” wewnątrz organizacji. Revevol pomagał zaprojektować związane z tym zmiany organizacyjne i uruchomił rozwiązanie Google Apps dla 3500 pracowników oraz dostarczył technicznego wsparcia przy migracji ze starych rozwiązań.
Marie-Charlotte Bouchery, dyrektor IT, Bonduelle tak podsumowuje dotychczasową podróż Bonduelle związaną z Google Apps:
“Od kiedy pojawiły się Aplikacje Google dla Firm niektórzy pracownicy zadawali sobie pytanie co się stanie gdy zaimplementujemy tę koncepcję w naszej organizacji. Efekt Google okazał się “magiczny”. Rozwiązanie jest bardzo funkcjonalne i daje wiele nowych możliwości. Użytkownicy są bardziej autonomiczni w tworzeniu i dzieleniu się informacjami. Google spowodował kulturową zmianę. Widzimy to każdego dnia od momentu podjęcia decyzji wejścia Grupy w funkcjonowanie “sieciowe” oraz zmianę sposobu zarządzania na bardziej rozproszony. Rozpoczęliśmy od departamentu informatycznego i po zdobyciu ich akceptacji udostępniliśmy szerzej Dysk Google, Google+ i Hangouty, które błyskawicznie zyskały uznanie wszystkich użytkowników. Gmail został aktywowany niecały rok później. Zdecydowaliśmy się również na wdrożenie pierwszych zespołów użytkowników zaangażowanych w pracę w grupach, w różnych lokalizacjach, wielojęzykowych i w różnych obszarach biznesu – marketingu, produkcji, wsparcia technicznego i logistyki.
Od końca grudnia 2012 roku, platforma Google została sprawdzona w grupie pilotażowej i spełniła nasze oczekiwania w zakresie tworzenia i współdzielenia dokumentów, współpracy i ułatwienia porozumienia społeczności międzynarodowej. W porównaniu z innymi narzędziami tego typu, Aplikacje Google wyróżniają rozbudowane funkcje dotyczące wspólnych publikacji, łatwość wdrożenia oraz znakomity stosunek ceny do jakości i funkcjonalności. Jako bonus, innowacyjny wizerunek firmy kreuje odpowiednio wewnętrzne wrażenie i prowadzi nas śmiało ku przyszłości.
Aplikacje szybko rozprzestrzeniły się w firmie. W okresie od stycznia do czerwca 2013 r. dodaliśmy kolejnych użytkowników do 3000 pracowników Grupy działających na platformie Google. Liczba dokumentów Google Docs, współdzielonych i szeroko publikowanych wzrosła również gwałtownie. Równie szybko, aby dzielić się wiedzą z kolegami i ekspertami Bonduelle, utworzyły się społeczności Google+. Menedżerowie i działy zakupów dzielą się najlepszymi praktykami i wszelkimi informacjami, które odnoszą się do produkcji kukurydzy w Europie i Ameryce Północnej. Dzięki temu z satysfakcją został zauważony olbrzymi wzrost wydajności. Konfrontacja poglądów ekspertów prowadzi w efekcie do optymalizacji procesów w naszych fabrykach. W Dokumentach Google tworzymy również szkolenia dla kontrolerów i kierowników logistyki, które wykorzystują wspólne szablony do budowania budżetów i planów transportu. Ostatecznie nasza baza wiedzy wraz ze zintegrowanym zarządzaniem dokumentami będzie udostępniana poprzez Witryny Google również naszym dostawcom, klientom i partnerom technologicznym.”
Podsumowując w liczbach, po sześciu miesiącach użytkowania, pracownicy Bonduelle stworzyli wspólnie:
- 9000 Arkuszy Kalkulacyjnych Google
- 7500 Dokumentów Google (potrojenie w pierwszy kwartale)
- 2500 Prezentacji Google (podwojenie w pierwszym kwartale)
- 15% pracowników bierze już udział w społecznościach Google+ Bonduelle. Każdego dnia dołączają następni.Informacja cytowana za Google Enterprise Blog, Le Journal Des Entreprises oraz na podstawie materiałów Revevol.