Czy Twoja organizacja posiada strategię wyszukiwania informacji w firmie?

Szybki dostęp do informacji ma strategiczne znaczenie w ekonomii informacji, ale przede wszystkim odgrywa kluczową rolę w sprawnym zarządzaniu cała organizacją. Czas dotarcia do potrzebnych danych zależy od wielu czynników, z naszego doświadczenia wynika, że problem nie spoczywa wyłącznie na technologii. Większości organizacji nie udało się przyjąć strategicznego podejścia do przeszukiwania danych korporacyjnych. Wdrożenia wyszukiwarek mogą być przeprowadzane na wiele różnych sposobów, jednak mało która organizacja decyduje się na szczegółową analizę potrzeb przed rozpoczęciem wdrożenia narzędzia — przystępują do projektu nie znając swoich rzeczywistych potrzeb, ani aspektów ekonomicznych projektu (TCO).

 

Nadmiar informacji jest bolesną rzeczywistością w wielu organizacjach, a zarządzanie tym problemem jest bardzo trudne i kosztowne. Możliwość skutecznego wyszukiwania danych korporacyjnych poprawia efektywność pracy. Łatwy i szybki dostęp do informacji wpływa na szybkość podejmowania decyzji oraz wydajność pracy. Dlatego też opracowanie strategii wyszukiwania jest pierwszym krokiem w kierunku zamiany “nadmiaru informacji” w informację użyteczną. Przejście z wyszukiwania informacji w intranecie do pełnoprawnego rozwiązania korporacyjnego jest procesem, przez który pomagamy przejść na co dzień.

 

Wierzymy, że strategia wyszukiwania jest dobrym motorem napędowym do świadomego planowania, stawiania priorytetów i podejmowania decyzji w zakresie inwestycji usprawniających zarządzanie informacją w organizacji.

 

Dlaczego warto stworzyć strategię wyszukiwania?

Skuteczne wdrożenie strategii wyszukiwania może przynieść organizacji wymierne korzyści:

 

Łatwość wyszukiwania informacji w firmie

Dojrzałe organizacje poszukują sposobów i narzędzi zapewniających pracownikom, partnerom i klientom łatwy i bezpieczny dostęp do niezbędnych informacji pochodzących zarówno z wewnętrznych jak i zewnętrznych źródeł firmy. Badania wykazały, że pracownicy spędzają wiele roboczogodzin każdego miesiąca, aby znaleźć potrzebną informację, a to przekłada się na stale ponoszone niepotrzebne koszty.

 

W dzisiejszych organizacjach konieczne jest wyszukiwanie informacji zgromadzonej w wielu aplikacjach i  systemach informatycznych pochodzących od różnych dostawców, rozwijanych przez ostatnie lata niezależnie od siebie. Takie rozwiązania informatyczne służą różnym celom biznesowym, działają autonomicznie, przechowują dane w różnych formatach i na rozmaite sposoby zapewniają relacje pomiędzy danymi. Dlatego też niewłaściwe podejście do wyszukiwania w tak odmiennych źródłach informacji może doprowadzić do sytuacji braku oczekiwanych wyników wyszukiwania, a nawet utraty informacji.

 

ConfluenceLotus Notes
 SFDCSharePoint

Pożądana łatwość i szybkość wyszukiwania sugeruje odpowiednią wyszukiwarkę jako rozwiązanie. Dodatkowym ważnym aspektem mającym wpływ na wybór rozwiązania jest umiejętność podpowiadania treści powiązanych. Odpowiednia korporacyjna strategia wyszukiwania wsparta nowoczesnym narzędziem – odpowiednią wyszukiwarką, może właściwie przedstawiać wiedzę zgromadzoną przez firmę.

 

GSA - wyniki wyszukiwaniaRevevol Polska specjalizuje się w integracji informacji, pomaga organizacjom podnosić poziom integracji ich informacji korporacyjnej, wdrażając najbardziej zaufane, największe na świecie rozwiązanie wyszukujące – Google Search Appliance. Odpowiednie połączenie korporacyjnej strategii informacji, wyszukiwarki, interfejsu użytkownika i sposobu analizowania zapytań prowadzi do powstania efektywnej platformy wyszukiwania, która wykorzystuje nasze doświadczenia w zakresie wyszukiwania, użyteczności, architektury informacji oraz projektowania.

 

Przed podjęciem decyzji o wdrożeniu nowego lub usprawnieniem istniejącego mechanizmu wyszukiwania informacji w firmie, warto zastanowić się nad przeprowadzeniem audytu wyszukiwania informacji w firmie, aby ograniczyć koszty i świadomie wprowadzić usprawnienia w zakresie udostępniania informacji w organizacji.

 

Czym jest Google Search Appliance?

GSA na postumencieGoogle Search Appliance (GSA) jest jedynym dostępnym na rynku rozwiązaniem, które bazuje na sprzęcie, rzeczywistym urządzeniu. Jest to w pełni zintegrowane rozwiązanie sprzętowo-programowe, które rozszerza wielokrotnie nagradzaną technologię wyszukiwania Google, która pomaga organizacjom obniżyć koszty IT i zmaksymalizować zwrot z inwestycji. GSA może wyszukiwać i dostarczać wyniki wyszukiwania od razu po “wyjęciu z pudełka”, bez konieczności specjalistycznego przygotowania danych źródłowych, indeksowania ich czy konfigurowania (strojenia) narzędzia.

 

Korporacyjna wyszukiwarka Google sprawia, że ​​morze danych zgromadzonych na serwerach internetowych, serwerach plików, w systemach zarządzania treścią, bazach danych czy też w rozmaitych aplikacjach biznesowych staje się dla nas dostępnych z jednego, dobrze znanego pola wyszukiwania Google. Poprzez intuicyjny i prosty interfejs, taki sam jak na Google.com, pracownicy będą mieli w czasie rzeczywistym szybki, bezpieczny dostęp do informacji i wiedzy zgromadzonej w całej organizacji – w ponad 220 różnych formatach plików i w ponad 50 różnych językach.

 

Najnowsza wersja 7.2 Google Search Appliance łączy doświadczenie wyszukiwarki Google z funkcjami, które spełniają dzisiejsze wymagania biznesowe, a wszystko w jednym pudełku!

 

Kliknij i przeczytaj więcej w ulotce w języku polskim: Google Search Appliance 7.2 Dane techniczne.


Google Search Appliance G-100

G-100 jest urządzeniem rackowym, zajmującym jedynie 2U przestrzeni w szafie serwerowej. GSA w tej wersji umożliwia indeksowanie maksymalnie do 20 000 000 (dwudziestu milionów) dokumentów na jednym urządzeniu. Urządzenia G-100 mogą być stosowane w klastrze w celu obsługi większej liczby dokumentów lub aby umożliwić różnym działom w organizacji bezpieczną wymianę informacji z wykorzystaniem GSA (nawet jeśli są geograficznie rozproszone) za pośrednictwem jednego (lub wielu) interfejsów wyszukiwania.

G-100 wykorzystuje m.in. wbudowaną architekturę RAID, aby zapewnić ochronę i ciągłość działania. Użytkownicy G-100 mogą zacząć od najmniejszej licencji (500 000 dokumentów), a następnie zwiększać możliwości indeksowania, po prostu wymieniając licencję na większą. Nie ma potrzeby wymiany lub modyfikacji sprzętu.

G-100 zastępuje poprzednie urządzenie GB-7007. Zapewnia szybszą i bardziej niezawodną architekturę niż jej poprzednik.


Google Search Appliance G-500

G-500 jest skierowany do zastosowań na dużych zbiorach danych. Pojedyncze urządzenie G-500 jest w stanie zaindeksować od 25 milionów do 100 milionów dokumentów (w zależności od licencji). Sprawia to, że urządzenie ​​nadaje się do większych, zwykle scentralizowanych aplikacji wyszukiwania korporacyjnego lub jako wyszukiwarka na stronach internetowych posiadających znaczną ilość treści.

G-500 posiada również wbudowaną redundancję oraz opcję przełączania awaryjnego. Urządzenie zamontowane w szafie również zajmuje 2U. G-500 mogą być połączone w sieć, aby zapewnić zestaw pojedynczych wyników wyszukiwania na setkach milionów lub nawet miliardach dokumentów.

G-500 zastępuje poprzednie urządzenie GB-9009. G-500 zaprojektowane jest do wdrożeń, które obejmują 25 milionów dokumentów lub więcej.