Gartner Magic Quadrant dla wyszukiwarek

Firma Gartner opublikowała aktualizację swojej analizy dot. wyszukiwarek klasy Enterprise, czyli Gartner Magic Quadrant, uwzględniającą oferowane przez nas rozwiązanie Google Search Appliance (GSA). Wyszukiwarka firmy Google znajduje się w kwadrancie Liderów, razem z rozwiazaniami Oracle i Microsoft.

 

GSA Magic Quadrant - Enterprise Search 2013

 

Warto odnotować, iż Gartner docenia rozwój oprogramowania GSA i coraz nowe funkcje dodawane w kolejnych wersjach. Wg Gartnera, największą zaletą rozwiazania GSA jest łatwość instalacji, niskie koszty utrzymania i bardzo niskie koszty osobowe po wdrożeniu wyszukiwarki. Podkreśla także, iż jasny model wyceny (usługę kupujemy na 2 lub 3 lata, na konkretną liczbę dokumentów) stanowi dużą zaletę, czyniąc całkowite koszty posiadania bardzo przewidywalnymi.

 

Po stronie ryzyk, Gartner zwraca uwagę na trudnośc w rozumieniu zasad zwracania wyników, jednak wynika to z faktu, iż Google zaimplementnowało w GSA ten sam model wyliczania ważności wyników, co w dużym Google (google.com), co powoduje, że jest on kluczowym wyróżnikiem wartości GSA dla firm (czy ktoś z nas kwestionuje jakość wyników zwracanych przez najlepszą wyszukiwarkę ogólną na rynku)? Na końcu Gartner zwraca uwagę na ograniczone możliwości raportowe GSA, jednak wobec faktu, iż Google dostarcza kompletne MIB-y, które mogą być wykorzystanie do tworzenia własnych raportów, te elementy bledną wobec korzyści z korzystania z GSA na codzień.

 

Pełna analiza Gartnera jest dostępna tutaj.